Korporacyjne systemy informatyczne - Analiza komputerowych systemów zarządzania
1. System informacyjny zmienia się wraz ze zmianami zachodzącymi w organizacji. Cykl życia systemu składa się z analizy -> projektu -> wdrożenia -> utrzymanie rozwoju -> likwidacji/restrukturyzacji. 
2. Analiza to taki sposób postępowania, który ma na celu badanie organizacji dla zaprojektowania lub zmodyfikowania systemu informacyjnego. Rodzaje analizy:
- ilościowa (ustalenie wartości interesujących nas wielkości lub wskaźników jakości charakteryzujących system)
 - jakościowa (organizacyjne, psychologiczne, społeczne problemy systemu)
 
Wiedza o bieżących potrzebach + szersza wizja działania w przyszłości = Komputerowy System Zarządzania
3.  Użytkownicy systemu i ich identyfikacja:
KIEROWNICTWO FIRMY
- Szczebel strategiczny
 - Szczebel taktyczny
 - Szczebel operacyjny
 
WYKONAWCY
Otoczenie:
- klienci
 - organizacje współpracujące
 - organizacje nadrzędne
 - inni
 
4. Ustalenie potrzeb informacyjnych użytkowników:
- zakres tematyczny informacji
 - dokumentacja źródłowa
 - technika informowania użytkowników
 - jakość informacji
 - opóźnienie dostarczenia informacji
 
- specyficzne
 - mierzalne
 - akceptowalne
 - realistyczne
 - uwarunkowane czasowo
 
6. Warunki analizy:
Etap 1: Odmrożenie (potrzeba zmiany)
Etap 2: Projekt zmian (propozycja sposobu przeprowadzenia zmian)
Etap 3: Wprowadzenie zmian
Etap 4: Zamrożenie (stabilizacja projektu)
7. Metody analizy:
- badanie przez produkt
 - całościowe studium
 - badania czynników warunkujących powodzenie
 - system kluczowych wskaźników
 - badania własności informacji
 - model procesu gospodarczego
 - macierz działalności przedsiębiorstwa
 - model sieci sterowania informacją
 
8. Techniki badawcze:
- obserwacja
 - wywiady
 - ankiety
 - dzienniki
 - dyskusje
 
10. Podejście strukturalne - dąży się do formalnej analizy systemu. Tworzone są hierarchiczne struktury, których elementami są: dane, funkcje i związki zachodzące między nimi.
11. Podejście obiektowe pozwala na łączenie modelowania danych i procesów. na łączeniu modelowania danych i procesów. Podstawą jest tu analiza obiektu. Obiekt jest abstrakcją czegoś w dziedzinie problemu, który odzwierciedla zdolność systemu do przechowywania informacji o tym, interakcji z tym czymś, lub obie te rzeczy.