Przedsiębiorczość - Konsument
1. Konsument to osoba, która nabywa towary lub usługi w celach niezwiązanych z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Konsumentów chroni: UOKiK, IH, rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Ich działalność obejmuje:
- udzielenie bezpłatnych porad prawnych
- upowszechnienie wiedzy dotyczącej Praw Konsumenckich
- pomoc w prowadzeniu sądowego sporu z nieuczciwym sprzedawcą.
- udzielenie bezpłatnych porad prawnych
- upowszechnienie wiedzy dotyczącej Praw Konsumenckich
- pomoc w prowadzeniu sądowego sporu z nieuczciwym sprzedawcą.
3. Reklamacja to zawiadomienie producenta lub sprzedawcy towaru on jest zgodności dostatecznego towaru z umową kupna-sprzedaży.
4. Gwarancja to dobrowolna odpowiedzialność sprzedawcy lub producenta za wady fizyczne towaru, polegająca na naprawie lub wymianie danej rzeczy, jej wady ujawniają się w określonym terminie.
5. Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedany towar lub usługę obowiązuje w relacjach między przedsiębiorcami oraz wypadku zakupu towaru przez konsumenta od osoby fizycznej.