Przedsiębiorczość - Komunikacja społeczna

1. Komunikowanie się jest procesem społecznym, w trakcie którego ludzie przekazują sobie wzajemnie informacje. 

2. Komunikacja społeczna to proces porozumiewania się przebiegający między jednostkami, grupami i organizacjami. 

3. Komunikacja interpersonalna polega na wymianie informacji między dwoma jednostkami (nadawcą i odbiorcą) za pomocą określonych symboli. 

4. Rodzaje komunikacji: werbalna (słowna) i niewerbalna (gęsty, mimika i dźwięki). 

5. Mowa ciała to: postawa ciała, mimika, gęsty, dotyk i wygląd zewnętrzny. 

6. Bariery komunikacyjne to szereg przeszkód, które utrudniają lub uniemożliwiają właściwą interpretację komunikatu (np. przeszkody fizyczne, silne emocje, sprzeczność komunikatów, różne języki). 

7. Empatia to zdolność utożsamiania się z inną osobą, zrozumienia jej uczuć i przeżyć oraz umiejętność przejęcia jej sposobu myślenia i widzenia rzeczywistości.