Przedsiębiorczość - Komunikacja społeczna
1. Komunikowanie się jest procesem społecznym, w trakcie którego ludzie przekazują sobie wzajemnie informacje.
2. Komunikacja społeczna to proces porozumiewania się przebiegający między jednostkami, grupami i organizacjami.
3. Komunikacja interpersonalna polega na wymianie informacji między dwoma jednostkami (nadawcą i odbiorcą) za pomocą określonych symboli.
4. Rodzaje komunikacji: werbalna (słowna) i niewerbalna (gęsty, mimika i dźwięki).
5. Mowa ciała to: postawa ciała, mimika, gęsty, dotyk i wygląd zewnętrzny.
6. Bariery komunikacyjne to szereg przeszkód, które utrudniają lub uniemożliwiają właściwą interpretację komunikatu (np. przeszkody fizyczne, silne emocje, sprzeczność komunikatów, różne języki).
7. Empatia to zdolność utożsamiania się z inną osobą, zrozumienia jej uczuć i przeżyć oraz umiejętność przejęcia jej sposobu myślenia i widzenia rzeczywistości.